ေန႔လည္က စာတိုက္ပုံးေလးထဲမွာ ပါဆယ္ေလး တထုပ္ ေရာက္ေနတယ္။ အျပာရင္႔ေရာင္ အထုပ္ကေလး။
ဖြင္႔လိုက္ေတာ႔ စာအုပ္ထူထူေလး တအုပ္။ စိုင္းခမ္းလတ္၏ သီခ်င္းမ်ား တဲ႔။ မ်က္ႏွာဖုံးက ဆရာ စိုင္းခမ္းလိတ္ ဂစ္တာတီးေနတဲ႔ပုံ နဲ႔။ သီခ်င္းေတြနဲ႔အတူ ေမတၱာေတြ ထုပ္ပိုး ပို႔လိုက္တဲ႔သူက ညီမေလး နန္းခမ္းႏြဲ႔လိတ္။ ကိုယ္ ေက်းဇူးတင္ ၀မ္းသာလြန္းလို႔ စာအုပ္ေလးကို ရင္မွာ အပ္ထားမိလိုက္တယ္။
ဆရာ စိုင္းခမ္းလိတ္က ၿပီးခဲ႔တဲ႔ ဧၿပီလ ၂၇ရက္က အသက္ ၆၀ ျပည္႔ခဲ႔ပါတယ္။ ဒီသီခ်င္းစာအုပ္ေလးက ဆရာ႔ေမြးေန႔ အထိမ္းအမွတ္အတြက္ ထုတ္တဲ႔စာအုပ္ေလးပါ။ နန္းေဒ၀ီစာေပက ထုတ္တာပါ။ ဆရာ ေရးစပ္ခဲ႔တဲ႔ သီခ်င္းအပုဒ္ေရ ၁၀၀၀ေက်ာ္ထဲက သီခ်င္း ၃၄၆ ပုဒ္ ပါတယ္။ အံ႔ၾသဖို႔ မေကာင္းဘူးလား။ သီခ်င္းတပုဒ္ လွလွပပ အဓိပၸါယ္ရွိရွိ ေရးဖို႔ေတာင္ ခဲယဥ္းလြန္းတာ သီခ်င္းအပုဒ္ ၁၀၀၀ ေက်ာ္ တဲ႔။ ဒါေတာင္ ပုံႏွိပ္ခြင္႔ မရတဲ႔ သီခ်င္းေတြ အမ်ားႀကီး ရွိလိမ္႔အုံးမယ္။
ကိုယ္တို႔ငယ္ငယ္ ကက္ဆက္ေတြ စ ေပၚစ က အေဖက ေရဒီယို အျမဲဖြင္႔ထားလို႔ ေရဒီယို သီခ်င္းေတြနဲ႔ ရင္းႏွီးေနခဲ႔ရတယ္။ ေနာက္ စတီရီယို သီခ်င္းေတြ..။ ကိုယ္တို႔အိမ္မွာ ပထမဆုံး ပိုင္ဆိုင္ဖူးတဲ႔ ကက္ဆက္ေခြေလးက စိုင္းထီးဆိုင္ အေခြပဲ။ မႏၱေလးေရာက္ ရွမ္းတေယာက္ တဲ႔။ ကက္ဆက္ကာဗာက လက္ေရးေလးေတြနဲ႔ ေရးထားတာ။ စိုင္းခမ္းလိတ္ စာသားေတြနဲ႔ စိုင္းထီးဆိုင္ရဲ႔ အဆို။ နတ္ဖက္တဲ႔ အတြဲပါပဲ။
အဲဒီအေခြကို အေဖက အပ္ေၾကာင္းထပ္ေလာက္ေအာင္ကို ဖြင္႔တယ္။ ေနာက္ ဘီးကေလးကို စီး သီခ်င္း။ စက္ဘီးေလးေတြ ေတြ႔တိုင္း အဲဒီသီခ်င္းကို သတိရမိသြားရေလာက္ေအာင္၊ စက္ဘီးစီးတိုင္း ေမာေတာ႔ ေမာတာေပါ႔၊ ဒါေပမဲ႔ မေမာဘူး လို႔ ဆိုမိရေလာက္ေအာင္ စြဲခဲ႔တဲ႔ သီခ်င္း။ ေနာက္မ်ားဆို ကုိယ္တို႔သမီးေလးပါ ေခၚမတဲ႔၊ ဘီးေရွ႔မွာ ခုံတပ္ၿပီး လိုက္ေစမတဲ႔။ ဘယ္ေလာက္ ရုိးသားၿပီး ခ်စ္စရာေကာင္းလိုက္ တဲ႔ မိသားစုေလးလဲေနာ္။
ငယ္ငယ္တုန္းက ကိုယ္တို႔ေမာင္ႏွမေတြ အားရင္ သီခ်င္းဆိုေနၾကတာပဲ။ ဘာရယ္ မဟုတ္၊ သီခ်င္းေပါင္းခ်ဳပ္ေတြကိုင္ၿပီး အိပ္ယာေပၚမွာ လွဲရင္း ညီအမတေတြ ေခါင္းခ်င္းဆိုင္ ဆိုၾကတာပဲ။ အႏွစ္ႏွစ္ဆယ္ ေတးေပါင္းခ်ဳပ္လဲ ပါရဲ႔၊ စိုင္းထီးဆိုင္ ေတးေပါင္းခ်ဳပ္လဲ ပါရဲ႔။ ကိုယ္တို႔ညီအမတေတြထဲမွာ ကိုယ္႔အထက္က အမျဖစ္တဲ႔ မႏွင္းက အသံ အေကာင္းဆုံး။ မႏွင္းက သီခ်င္း အဆိုတတ္ဆုံး။
အေမက ေမရွင္ သီခ်င္းေတြ ဆိုေလ႔ရွိတယ္။ အေမ႔အသံက ေအးေအး ခ်ိဳခ်ိဳေလး။ အေမဆိုရင္ ကိုယ္တို႔ညီအမေတြက အိပ္ယာႀကီးေပၚမွာ လွဲရင္း ျငိမ္ျငိမ္သက္သက္ နားေထာင္ၾကတယ္။ အေမက ေမရွင္႔သီခ်င္းေတြကို ခ်စ္သလို ေမရွင္႔ကိုလဲ ခ်စ္တယ္။ အျပင္မွာ ျမင္ဖူးပုံေတာ႔ မရဘူး။ အေမ ဆိုၿပီးရင္ မႏွင္းက စိုင္းထီးဆိုင္ သီခ်င္းေတြ ဆက္ဆို..။
အဲဒါဆိုရင္ အေဖေရာ အေမပါ အတူ လိုက္ဆိုတတ္ၾကတာ။ အဲဒီလိုဆိုၿပီးရင္္ အေဖက သီခ်င္းစာသားေလးေတြ အဓိပၸါယ္ရွိရွိ လွတဲ႔အေၾကာင္း ေျပာမဆုံးဘူး။ ဘယ္ေနရာေလးမွာ ဘယ္လိုေလး စပ္လိုက္တာ စသျဖင္႔ေပါ႔။ သုံးသြားတဲ႔ အသုံးအႏွဳန္းေလးက ယဥ္ယဥ္ေက်းေက်းနဲ႔ ခ်စ္စရာေကာင္းပုံကိုလဲ ခံစားေျပာျပတတ္တယ္။ အေဖ အႀကိဳက္ဆုံး သီခ်င္းကေတာ႔ ျခေသၤ႔လည္ျပန္ ထင္မိတယ္။
ဒါေၾကာင္႔ ငယ္ငယ္ကတည္းက ဆရာ စိုင္းခမ္းလိတ္ရဲ႔ သီခ်င္းေတြနဲ႔ ၾကီးျပင္းလာခဲ႔ရတာ။ “နန္းခမ္းႏြဲ႔အတြက္ သီခ်င္းတပုဒ္”ဆိုရင္ ကိုယ္က ကိုယ္႔ကို ကိုယ္႔အေဖက ေျပာေနသလို စိတ္ကူးယဥ္မိတာ။ ကိုယ္ရႏိုင္သေလာက္ေလးကိုသာ ေရာင္႔ရဲေပ်ာ္ရႊင္တတ္ဖုိ႔ အေရးႀကီးဆုံး ဆိုတာ ကိုယ္႔အသည္းထဲ စြဲေနခဲ႔တာေပါ႔။
ဆရာ႔သီခ်င္းေတြက စကားလုံးလဲ ၾကြယ္၀တယ္။ ငယ္ငယ္တုန္းက “သခင္႔ဆီ အေျပးျပန္လာမည္” နားေထာင္ေတာ႔ ပျခဳပ္ဆိိုင္ ဆိုတဲ႔ စကားလုံးက ကိုယ္႔အတြက္ အသစ္ျဖစ္ေနခဲ႔တာ။ သိတဲ႔အတိုင္း အေဖ႔ကို စကားေျပာေနတုန္း ျဖတ္ၿပီး “အေဖ ပျခဳပ္ဆိုင္ ဆိုတာ ဘာလဲ” လို႔ ေမးေတာ႔ အေဖ မ်က္လုံးျပဴးသြားတာေပါ႔။ ဘယ္ကသိလာတာလဲ လို႔လဲ ေမးေသးတယ္။ သီခ်င္းထဲက ဆိုေတာ႔မွ သက္ျပင္းခ်တယ္။
ေနာက္ေတာ႔ အရြယ္ေရာက္လာေတာ႔ ပိုခံစားနားလည္လာၿပီ။ ကိုယ္ကေတာ႔ ခ်စ္တာတခုပဲ သိတယ္ လို႔ ညည္းတတ္လာၿပီ။ ခ်ယ္ရီကိုေတာ႔ မယုံႏိုင္စရာ အေၾကာင္းမရွိဘူးေပါ႔၊ ကံကိုေတာ႔ မယုံ၀ံ႔လို႔ ကုိယ္ဆုေတာင္းမိတဲ႔ အျဖစ္ေတြလဲ ရွိခဲ႔ၿပီ။ ေပ်ာ္ရႊင္ၾကည္ႏူးရတာ ဒီတခါ ေနာက္ဆုံးျဖစ္မွာလဲ စိုးရိမ္တတ္ခဲ႔ၿပီ။ ၾကားလူဖ်က္လို႔ ပ်က္မွာစိုး ကိုေတာင္ ကူးၿပီး သူ႔ကို ေပးဖူးသလားမသိိ။
ေနာက္ေတာ႔ ကိုယ္တို႔ေတြ ဘြဲ႔ရ၊ အလုပ္ရွာရေတာ႔ ႏွစ္ရွည္လမ်ား ပညာသင္ေပးခဲ႔တ႔ဲ မိဘမ်ားကို အားနာမိတယ္။ ဘြဲ႔ရတယ္ဆိုတာ ဘြဲ႔၀တ္စုံ၀တ္ၿပီး ဧည္႔ခန္းမွာ ခ်ိတ္ထားရုံပဲလား။ တတ္တဲ႔ပညာေတြက ဒီေန႔ေခတ္ႀကီးမွာ အသုံးမ၀င္ေတာ႔ဘူးလား။ တကယ္႔လူမွန္ေနရာမွန္ မရွိတဲ႔ဘ၀ေတြကို ဆရာက နံမည္တပ္ေပးလိုက္တယ္။ ေခတ္လူငယ္ ေျခက် တဲ႔။ တကယ္ပဲ ကိုယ္တို႔ဟာ အေတာင္လက္ရွိပါလ်က္ လြတ္လပ္တဲ႔ ေကာင္းကင္ကို မဖန္တီးႏိုင္တဲ႔ လူငယ္ ေျခက်ေတြ ျဖစ္ခဲ႔ၿပီလား။ ကိုယ္႔ဖာသာကိုယ္ ျပန္ေမးမိတယ္။
ကိုယ္တို႔ရဲ႔ နိစၥဓူ၀ ကိစၥေတြဟာ ဆရာ႔သီခ်င္းေတြခ်ည္း ျဖစ္ခဲ႔တာပါ။ ေနာက္ေတာ႔ သီခ်င္းဟာ သီခ်င္းမွာပဲ ရပ္မေနဘဲ သီခ်င္းကတဆင္႔ သီခ်င္းေရးဆရာရဲ႔ ခံစားခ်က္ေတြကို နားလည္ဖို႔ ႀကိဳးစားမိတယ္။
ကိုယ္သာ ဆရာနဲ႔ ဆုံေတြ႔ စကားေျပာခြင္႔ရမယ္ ဆိုရင္….
“ေငြေတာင္တန္းဆီသုိ႔ သီခ်င္းတပုဒ္” ကို ဘယ္အေၾကာင္းေတြက ေစ႔ေဆာ္လို႔ စပ္ျဖစ္သလဲ ေမးမိမွာပဲ။
“ေမာင္႔ အရိုင္းပန္း” ဘယ္လိုမ်ား ျဖစ္ေပၚလာသလဲ ေတြးမိတာပဲ။
“စာေျခာက္ရုပ္” လို သီခ်င္းမ်ိဳးအတြက္ ဆရာ႔ကို ကန္ေတာ႔ခ်င္တာပဲ။
“ဒီကမၻာႀကီးမွာ ကိုယ္အလိုခ်င္ဆုံးအရာဟာ
ကမၻာတည္မဲ႔ ကမၻာတည္မဲ႔ ေမတၱာ …..” တဲ႔။
ဆရာက ကမၻာႀကီးကို ေမတၱာနဲ႔ ျငိမ္းခ်မ္းေစခ်င္ပုံပါပဲ။ ရသည္ျဖစ္ေစ မရသည္ျဖစ္ေစ ေတာင္႔တ မိပါတယ္တဲ႔။ အဲဒီစိတ္ကေလးနဲ႔ ဆရာ သီခ်င္းေတြ စပ္ခဲ႔တယ္လို႔ ကိုယ္ေတာ႔ ယုံၾကည္ေနမိတယ္။
သီခ်င္းအပုဒ္တိုင္းကို ၾကိဳက္မိေပမဲ႔ ကိုယ္အႀကိဳက္ဆုံး သီခ်င္းကေတာ႔ သဘာ၀ရဲ႔ ရင္ေသြးငယ္ သီခ်င္းပါ။
ဒီကမၻာမွာ စစ္၊ စစ္၊ စစ္ မျဖစ္ရာေျမ
တေနရာ ရွိ၊ ရွိ ရွိရမယ္ေလ..
ထာ၀ရျငိမ္းခ်မ္းမွဳ ရွာကာ ေပ်ာ္ရႊင္ေန
သဘာ၀ရဲ႔ ရင္ေသြးငယ္ေတြ..
သဘာ၀ရဲ႔ ရင္ေသြးငယ္ေတြ..
ဒါေပမဲ႔ ကမၻာတည္မဲ႔ ေမတၱာေတြ လႊမ္းျခဳံထားတဲ႔ စစ္မျဖစ္ရာ ေျမ ကို ကိုယ္တို႔ ရဖို႔ အမ်ားႀကီး ႀကိဳးစားရအုံးမွာ..။
ဖြင္႔လိုက္ေတာ႔ စာအုပ္ထူထူေလး တအုပ္။ စိုင္းခမ္းလတ္၏ သီခ်င္းမ်ား တဲ႔။ မ်က္ႏွာဖုံးက ဆရာ စိုင္းခမ္းလိတ္ ဂစ္တာတီးေနတဲ႔ပုံ နဲ႔။ သီခ်င္းေတြနဲ႔အတူ ေမတၱာေတြ ထုပ္ပိုး ပို႔လိုက္တဲ႔သူက ညီမေလး နန္းခမ္းႏြဲ႔လိတ္။ ကိုယ္ ေက်းဇူးတင္ ၀မ္းသာလြန္းလို႔ စာအုပ္ေလးကို ရင္မွာ အပ္ထားမိလိုက္တယ္။
ဆရာ စိုင္းခမ္းလိတ္က ၿပီးခဲ႔တဲ႔ ဧၿပီလ ၂၇ရက္က အသက္ ၆၀ ျပည္႔ခဲ႔ပါတယ္။ ဒီသီခ်င္းစာအုပ္ေလးက ဆရာ႔ေမြးေန႔ အထိမ္းအမွတ္အတြက္ ထုတ္တဲ႔စာအုပ္ေလးပါ။ နန္းေဒ၀ီစာေပက ထုတ္တာပါ။ ဆရာ ေရးစပ္ခဲ႔တဲ႔ သီခ်င္းအပုဒ္ေရ ၁၀၀၀ေက်ာ္ထဲက သီခ်င္း ၃၄၆ ပုဒ္ ပါတယ္။ အံ႔ၾသဖို႔ မေကာင္းဘူးလား။ သီခ်င္းတပုဒ္ လွလွပပ အဓိပၸါယ္ရွိရွိ ေရးဖို႔ေတာင္ ခဲယဥ္းလြန္းတာ သီခ်င္းအပုဒ္ ၁၀၀၀ ေက်ာ္ တဲ႔။ ဒါေတာင္ ပုံႏွိပ္ခြင္႔ မရတဲ႔ သီခ်င္းေတြ အမ်ားႀကီး ရွိလိမ္႔အုံးမယ္။
ကိုယ္တို႔ငယ္ငယ္ ကက္ဆက္ေတြ စ ေပၚစ က အေဖက ေရဒီယို အျမဲဖြင္႔ထားလို႔ ေရဒီယို သီခ်င္းေတြနဲ႔ ရင္းႏွီးေနခဲ႔ရတယ္။ ေနာက္ စတီရီယို သီခ်င္းေတြ..။ ကိုယ္တို႔အိမ္မွာ ပထမဆုံး ပိုင္ဆိုင္ဖူးတဲ႔ ကက္ဆက္ေခြေလးက စိုင္းထီးဆိုင္ အေခြပဲ။ မႏၱေလးေရာက္ ရွမ္းတေယာက္ တဲ႔။ ကက္ဆက္ကာဗာက လက္ေရးေလးေတြနဲ႔ ေရးထားတာ။ စိုင္းခမ္းလိတ္ စာသားေတြနဲ႔ စိုင္းထီးဆိုင္ရဲ႔ အဆို။ နတ္ဖက္တဲ႔ အတြဲပါပဲ။
အဲဒီအေခြကို အေဖက အပ္ေၾကာင္းထပ္ေလာက္ေအာင္ကို ဖြင္႔တယ္။ ေနာက္ ဘီးကေလးကို စီး သီခ်င္း။ စက္ဘီးေလးေတြ ေတြ႔တိုင္း အဲဒီသီခ်င္းကို သတိရမိသြားရေလာက္ေအာင္၊ စက္ဘီးစီးတိုင္း ေမာေတာ႔ ေမာတာေပါ႔၊ ဒါေပမဲ႔ မေမာဘူး လို႔ ဆိုမိရေလာက္ေအာင္ စြဲခဲ႔တဲ႔ သီခ်င္း။ ေနာက္မ်ားဆို ကုိယ္တို႔သမီးေလးပါ ေခၚမတဲ႔၊ ဘီးေရွ႔မွာ ခုံတပ္ၿပီး လိုက္ေစမတဲ႔။ ဘယ္ေလာက္ ရုိးသားၿပီး ခ်စ္စရာေကာင္းလိုက္ တဲ႔ မိသားစုေလးလဲေနာ္။
ငယ္ငယ္တုန္းက ကိုယ္တို႔ေမာင္ႏွမေတြ အားရင္ သီခ်င္းဆိုေနၾကတာပဲ။ ဘာရယ္ မဟုတ္၊ သီခ်င္းေပါင္းခ်ဳပ္ေတြကိုင္ၿပီး အိပ္ယာေပၚမွာ လွဲရင္း ညီအမတေတြ ေခါင္းခ်င္းဆိုင္ ဆိုၾကတာပဲ။ အႏွစ္ႏွစ္ဆယ္ ေတးေပါင္းခ်ဳပ္လဲ ပါရဲ႔၊ စိုင္းထီးဆိုင္ ေတးေပါင္းခ်ဳပ္လဲ ပါရဲ႔။ ကိုယ္တို႔ညီအမတေတြထဲမွာ ကိုယ္႔အထက္က အမျဖစ္တဲ႔ မႏွင္းက အသံ အေကာင္းဆုံး။ မႏွင္းက သီခ်င္း အဆိုတတ္ဆုံး။
အေမက ေမရွင္ သီခ်င္းေတြ ဆိုေလ႔ရွိတယ္။ အေမ႔အသံက ေအးေအး ခ်ိဳခ်ိဳေလး။ အေမဆိုရင္ ကိုယ္တို႔ညီအမေတြက အိပ္ယာႀကီးေပၚမွာ လွဲရင္း ျငိမ္ျငိမ္သက္သက္ နားေထာင္ၾကတယ္။ အေမက ေမရွင္႔သီခ်င္းေတြကို ခ်စ္သလို ေမရွင္႔ကိုလဲ ခ်စ္တယ္။ အျပင္မွာ ျမင္ဖူးပုံေတာ႔ မရဘူး။ အေမ ဆိုၿပီးရင္ မႏွင္းက စိုင္းထီးဆိုင္ သီခ်င္းေတြ ဆက္ဆို..။
အဲဒါဆိုရင္ အေဖေရာ အေမပါ အတူ လိုက္ဆိုတတ္ၾကတာ။ အဲဒီလိုဆိုၿပီးရင္္ အေဖက သီခ်င္းစာသားေလးေတြ အဓိပၸါယ္ရွိရွိ လွတဲ႔အေၾကာင္း ေျပာမဆုံးဘူး။ ဘယ္ေနရာေလးမွာ ဘယ္လိုေလး စပ္လိုက္တာ စသျဖင္႔ေပါ႔။ သုံးသြားတဲ႔ အသုံးအႏွဳန္းေလးက ယဥ္ယဥ္ေက်းေက်းနဲ႔ ခ်စ္စရာေကာင္းပုံကိုလဲ ခံစားေျပာျပတတ္တယ္။ အေဖ အႀကိဳက္ဆုံး သီခ်င္းကေတာ႔ ျခေသၤ႔လည္ျပန္ ထင္မိတယ္။
ဒါေၾကာင္႔ ငယ္ငယ္ကတည္းက ဆရာ စိုင္းခမ္းလိတ္ရဲ႔ သီခ်င္းေတြနဲ႔ ၾကီးျပင္းလာခဲ႔ရတာ။ “နန္းခမ္းႏြဲ႔အတြက္ သီခ်င္းတပုဒ္”ဆိုရင္ ကိုယ္က ကိုယ္႔ကို ကိုယ္႔အေဖက ေျပာေနသလို စိတ္ကူးယဥ္မိတာ။ ကိုယ္ရႏိုင္သေလာက္ေလးကိုသာ ေရာင္႔ရဲေပ်ာ္ရႊင္တတ္ဖုိ႔ အေရးႀကီးဆုံး ဆိုတာ ကိုယ္႔အသည္းထဲ စြဲေနခဲ႔တာေပါ႔။
ဆရာ႔သီခ်င္းေတြက စကားလုံးလဲ ၾကြယ္၀တယ္။ ငယ္ငယ္တုန္းက “သခင္႔ဆီ အေျပးျပန္လာမည္” နားေထာင္ေတာ႔ ပျခဳပ္ဆိိုင္ ဆိုတဲ႔ စကားလုံးက ကိုယ္႔အတြက္ အသစ္ျဖစ္ေနခဲ႔တာ။ သိတဲ႔အတိုင္း အေဖ႔ကို စကားေျပာေနတုန္း ျဖတ္ၿပီး “အေဖ ပျခဳပ္ဆိုင္ ဆိုတာ ဘာလဲ” လို႔ ေမးေတာ႔ အေဖ မ်က္လုံးျပဴးသြားတာေပါ႔။ ဘယ္ကသိလာတာလဲ လို႔လဲ ေမးေသးတယ္။ သီခ်င္းထဲက ဆိုေတာ႔မွ သက္ျပင္းခ်တယ္။
ေနာက္ေတာ႔ အရြယ္ေရာက္လာေတာ႔ ပိုခံစားနားလည္လာၿပီ။ ကိုယ္ကေတာ႔ ခ်စ္တာတခုပဲ သိတယ္ လို႔ ညည္းတတ္လာၿပီ။ ခ်ယ္ရီကိုေတာ႔ မယုံႏိုင္စရာ အေၾကာင္းမရွိဘူးေပါ႔၊ ကံကိုေတာ႔ မယုံ၀ံ႔လို႔ ကုိယ္ဆုေတာင္းမိတဲ႔ အျဖစ္ေတြလဲ ရွိခဲ႔ၿပီ။ ေပ်ာ္ရႊင္ၾကည္ႏူးရတာ ဒီတခါ ေနာက္ဆုံးျဖစ္မွာလဲ စိုးရိမ္တတ္ခဲ႔ၿပီ။ ၾကားလူဖ်က္လို႔ ပ်က္မွာစိုး ကိုေတာင္ ကူးၿပီး သူ႔ကို ေပးဖူးသလားမသိိ။
ေနာက္ေတာ႔ ကိုယ္တို႔ေတြ ဘြဲ႔ရ၊ အလုပ္ရွာရေတာ႔ ႏွစ္ရွည္လမ်ား ပညာသင္ေပးခဲ႔တ႔ဲ မိဘမ်ားကို အားနာမိတယ္။ ဘြဲ႔ရတယ္ဆိုတာ ဘြဲ႔၀တ္စုံ၀တ္ၿပီး ဧည္႔ခန္းမွာ ခ်ိတ္ထားရုံပဲလား။ တတ္တဲ႔ပညာေတြက ဒီေန႔ေခတ္ႀကီးမွာ အသုံးမ၀င္ေတာ႔ဘူးလား။ တကယ္႔လူမွန္ေနရာမွန္ မရွိတဲ႔ဘ၀ေတြကို ဆရာက နံမည္တပ္ေပးလိုက္တယ္။ ေခတ္လူငယ္ ေျခက် တဲ႔။ တကယ္ပဲ ကိုယ္တို႔ဟာ အေတာင္လက္ရွိပါလ်က္ လြတ္လပ္တဲ႔ ေကာင္းကင္ကို မဖန္တီးႏိုင္တဲ႔ လူငယ္ ေျခက်ေတြ ျဖစ္ခဲ႔ၿပီလား။ ကိုယ္႔ဖာသာကိုယ္ ျပန္ေမးမိတယ္။
ကိုယ္တို႔ရဲ႔ နိစၥဓူ၀ ကိစၥေတြဟာ ဆရာ႔သီခ်င္းေတြခ်ည္း ျဖစ္ခဲ႔တာပါ။ ေနာက္ေတာ႔ သီခ်င္းဟာ သီခ်င္းမွာပဲ ရပ္မေနဘဲ သီခ်င္းကတဆင္႔ သီခ်င္းေရးဆရာရဲ႔ ခံစားခ်က္ေတြကို နားလည္ဖို႔ ႀကိဳးစားမိတယ္။
ကိုယ္သာ ဆရာနဲ႔ ဆုံေတြ႔ စကားေျပာခြင္႔ရမယ္ ဆိုရင္….
“ေငြေတာင္တန္းဆီသုိ႔ သီခ်င္းတပုဒ္” ကို ဘယ္အေၾကာင္းေတြက ေစ႔ေဆာ္လို႔ စပ္ျဖစ္သလဲ ေမးမိမွာပဲ။
“ေမာင္႔ အရိုင္းပန္း” ဘယ္လိုမ်ား ျဖစ္ေပၚလာသလဲ ေတြးမိတာပဲ။
“စာေျခာက္ရုပ္” လို သီခ်င္းမ်ိဳးအတြက္ ဆရာ႔ကို ကန္ေတာ႔ခ်င္တာပဲ။
“ဒီကမၻာႀကီးမွာ ကိုယ္အလိုခ်င္ဆုံးအရာဟာ
ကမၻာတည္မဲ႔ ကမၻာတည္မဲ႔ ေမတၱာ …..” တဲ႔။
ဆရာက ကမၻာႀကီးကို ေမတၱာနဲ႔ ျငိမ္းခ်မ္းေစခ်င္ပုံပါပဲ။ ရသည္ျဖစ္ေစ မရသည္ျဖစ္ေစ ေတာင္႔တ မိပါတယ္တဲ႔။ အဲဒီစိတ္ကေလးနဲ႔ ဆရာ သီခ်င္းေတြ စပ္ခဲ႔တယ္လို႔ ကိုယ္ေတာ႔ ယုံၾကည္ေနမိတယ္။
သီခ်င္းအပုဒ္တိုင္းကို ၾကိဳက္မိေပမဲ႔ ကိုယ္အႀကိဳက္ဆုံး သီခ်င္းကေတာ႔ သဘာ၀ရဲ႔ ရင္ေသြးငယ္ သီခ်င္းပါ။
ဒီကမၻာမွာ စစ္၊ စစ္၊ စစ္ မျဖစ္ရာေျမ
တေနရာ ရွိ၊ ရွိ ရွိရမယ္ေလ..
ထာ၀ရျငိမ္းခ်မ္းမွဳ ရွာကာ ေပ်ာ္ရႊင္ေန
သဘာ၀ရဲ႔ ရင္ေသြးငယ္ေတြ..
သဘာ၀ရဲ႔ ရင္ေသြးငယ္ေတြ..
ဒါေပမဲ႔ ကမၻာတည္မဲ႔ ေမတၱာေတြ လႊမ္းျခဳံထားတဲ႔ စစ္မျဖစ္ရာ ေျမ ကို ကိုယ္တို႔ ရဖို႔ အမ်ားႀကီး ႀကိဳးစားရအုံးမွာ..။
မိုးခ်ိဳသင္း
hats of to sayar kan. all the best for his birthday
ReplyDeleteမမုိးခ်ဳိေရးထားတဲ့သီခ်င္းေတြကုိဖတ္မိျပီး ငယ္တုန္းက ဘ၀ေလးကုိ စိတ္က ျပန္ေရာက္သြားတယ္။ အဲ့ဒီသီခ်င္းေတြကုိ အရမ္းၾကိဳက္ခဲ့တာ။ အခုထိလည္း ၾကိဳက္တုန္းပါပဲေလ။ ေမာင့္အရုိင္းပန္း သီခ်င္းစာသားကုိ ေရးတုန္းက သီခ်င္းေရးသူအေနနဲ႕ဘယ္လုိမ်ား ခံစား ေရးဖဲြ႕ခဲ့သလဲလုိ႕ သီခ်င္းညည္းမိတုိင္း ေတြးခဲ့မိတာ။ သီခ်င္းေရးတဲ့သူေတြ၊ ကဗ်ာေတြ စာေတြေရးတဲ့သူေတြရဲ႕ ရင္ထဲက ခံစားခ်က္ေတြကုိေတာ့ လုလု လုိက္မမီပါ။ သူတုိ႕အားလံုး အားက်မိတာေတာ့ အမွန္တကယ္ပါ။
ReplyDeleteအဲဒီသီခ်င္းေတြ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားကုိ ရင္းႏွီးခဲ့ဖူးတယ္ အစ္မေရ။ သဘာ၀ရဲ႕ ရင္ေသြးငယ္ကုိ လည္းႀကဳိက္တယ္။ သီခ်င္း၁၀၀၀ ေက်ာ္ေတာင္ ေရးခဲ့တယ္လုိ႔ ဖတ္ရေတာ့ အံ့ၾသခ်ီးက်ဴးမိတယ္။ အစ္မေျပာသလုိပဲ သီခ်င္းတစ္ပုဒ္ကုိ ဖန္တီးဖုိ႔က မလြယ္လွပါဘူး။
ReplyDeleteသီခ်င္းေတြအားလံုးၾကိဳက္တယ္အမ။
ReplyDeleteအမေရးျပလိုက္ေတာ့ ပိုၿပီး ခံစားသြားမိတယ္။
စစ္မျဖစ္ရာေျမ....
ReplyDeleteသီခ်င္းက အခုအခ်ိန္နဲ႕ဆို ပိုလို႕ေတာင္ကိုက္ေသးတယ္ေနာ္။
အမေရ.... စိုင္းခမ္းလိတ္ ေရးၿပီး စိုင္းထီးဆိုင္ ဆိုတဲ့သီခ်င္းနဲ႔ လူၿဖစ္လာတဲ့သူမို႔ အခုထိ ႀကိဳက္ေနဆဲ၊ နားေထာင္မိဆဲပါဗ်ာ။ သဘာဝရဲ႕ ရင္ေသြးငယ္ နဲ႔ ေပ်ာက္ဆံုးသြားေသာ နိဗၺာန္ဘံုကေတာ့ ကြ်န္ေတာ့္ဘဝရဲ႕ အေရးႀကီးတဲ့ ေနရာမွာ ပါဝင္ေနတယ္ဗ်။
ReplyDeleteျခေသၤၤ့လည္ျပန္ ကၽြန္မလည္း သိပ္ႀကိဳက္တယ္
ReplyDeleteTV မွာ ရင္ဂို ျပန္ဆုိတာ လႊင့္တာနဲ႔ ႀကံဳတုန္း tape နဲ႔ေတာင္ ဖမ္းကူးထားေသးတာ။ သီခ်င္းေလးျဖစ္လာတဲ့ သမိုင္းေၾကာင္းေလး ဖတ္ဖူးတယ္။
ခုေလာေလာဆယ္ ေရးေနတဲ့စာ အခန္းဆက္ႀကီးကိုလည္း ငယ္ခ်စ္ဦးနဲ႔ အခ်စ္ကို ဦးစားေပးခဲ့သူ ညည္းရင္း ေပ်ာက္သြားတဲ့ inspiration ေတြ ျပန္ျပန္႐ွာရတယ္။
အမေရ....
ReplyDeleteက်ေနာ္တို႔ တုိင္းျပည္မွာ စစ္ေျပညိမ္းဖို႔ စစ္အစိုးရ ကို အႏိုင္တိုက္ႏိုင္မွ စစ္မျဖစ္ရာေျမ ျဖစ္လာမွာပါ ...
ကိုေဇာ္
ဆရာခမ္းလိတ္နဲ႔ ဘုိထီးကေတာ႔
ReplyDeleteခ်ီးမြမ္းစရာ စကားလုံးရွာမေတြ႔ႏုိင္ေအာင္ ေကာင္းလြန္းတယ္ ...။
ဒါနဲ႕ စကားမစပ္ မမုိးခ်ဳိ ဘုိထီးသီခ်င္းဆုိေနတဲ႕ပုံ
ကုိ ျမင္ေယာင္ၾကည္႔လုိက္တာ.. ဘယ္လုိမွ လြမ္းလုိ႔မရေတာ႕ဘူး... ေတြးၾကည္တာနဲ႕ ရီခ်င္ေနတယ္ ......း)
မခ်ိဳသင္းေရ တိုက္တိုက္ဆိုင္ဆိုင္ပဲ ညက စိုင္းထီးဆိုင္
ReplyDeleteသီခ်င္းေတြနားေထာင္ျဖစ္တယ္။ ငယ္ငယ္က ဒီသီခ်င္းေတြနဲ ့ႀကီးျပင္းခဲ့ရတဲ့ဘ၀ေလး ကို ျပန္ေတြးျပီး
လြမ္းေနတုန္း မခ်ိဳသင္းရဲ ့ Post ေလးဖတ္လိုက္ရလို ့
ပိုလြမ္းသြားၿပီ။ ဒီေန ့ဒီဘက္မွာ မိုးအံု ့ေနတယ္။ အိမ္မွာလည္း တစ္ေယာက္ထဲဆိုေတာ့ အေခြေလးထပ္နား
ေထာင္လိုက္အံုးမယ္။ ေက်းဇူးပါပဲ။
အေရးအခင္းတုန္းအဖမ္းခံရတဲ့ေက်ာင္းသားေတြ ေတာခိုေက်ာင္းသားေတြ မက္မက္စပ္စပ္ ဆိုခဲ့တဲ့ သဘာ၀ရဲ႕ရင္ေသြးငယ္ကို ပါပီမမွာ ထည့္လိုက္ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္သိပ္ၾကိဳက္ခဲ့တာ ေတာင္အရမ္းမုန္းသြား ခဲ့တယ္ ဒါေပမယ့္ သူတို႕ျဖတ္သန္းခဲ့တဲ့ ေခတ္ရယ္ စနစ္ရယ္ လူေနမွဳဘ၀ေတြကို ဂီတနဲ႕ေဖာ္က်ဴးခဲ့တဲ့ စိုင္းခမ္းလိတ္နဲ႕ စိုင္းထီးဆိုင္ဟာ ျမန္မာႏိုင္ငံရဲ႕ တကယ့္ classic ေတြပါ
ReplyDeleteသူ႕သီခ်င္းေတြကိုအရမ္းၾကိဳက္ၿပီး ခံစားခဲ႔ရတာပါ
ReplyDeleteေမာင္႕အရိုင္းပန္းကေတာင္ေပၚသူရွမ္းမေလးတေယာက္
ရဲ႕ရင္နင္႔စရာအၿဖစ္လို႔ၾကားဖူးတယ္..
ဟုတ္မဟုတ္ေတာ႔ေရးစပ္သူဘဲသိမွာေပါ႔ေနာ္..
ေပ်ာက္ဆံုးေနေသာနိဗၸန္ဘံုဆိုတဲ႔သီခ်င္းေလးကေတာ႔
ခုထိခံစားလို႔ရတုန္း..
မမမိုး
ReplyDeleteမမႀကိဳက္တဲ့ သီခ်င္းေတြကို www.apytz.netလာေ႐ာက္ ေတာင္းဆိုၿပီး နားဆင္ႏုိင္ပါတယ္လို႔ ဖိတ္ေခၚပါတယ္ရွင့္။
M3
စိုင္းခမ္းလိတ္ သီခ်င္းေတြ အဓိပၸာယ္ျပည့္၀တဲ့ စာသားေတြနဲ႔ခ်ည္းပဲ။
ReplyDeleteငယ္ငယ္ကဆုိ စိုင္းထီဆိုင္ ရဲ႕ သီခ်င္းေတြ နားေထာင္ခဲ့ရတာမ်ားတယ္။
သဘာ၀ရဲ႕ရင္ေသြးငယ္ သီခ်င္းက ေပၚလစီ သီခ်င္းအလုပ္ခံလိုက္ရတာ ႏွေမ်ာစရာ.. ျပန္နားေထာင္ေတာ့ နားေထာင္လို႔ေကာင္းေနတုန္းပဲ...
ငယ္ငယ္က ဘီနံပတ္ OK0122L ကုိနားေထာင္ၿပီ ကိုယ္စက္ဘီးရဲ႕ frame နံပတ္ ဘယ္ေလာက္လဲဆုိတာ လိုက္ရွာဖူးတယ္ :D
ေပ်ာက္ဆံုးေနေသာနိဗၺာန္ဘံု ေလးထဲမွာေတာ့ စစ္ မျဖစ္တဲ့ေနရာေတြ ရွိေနအံုးမယ္ထင္ရတယ္ မခ်ိဳသင္းေရ။
ReplyDeleteခုေတာ့ ငရဲ သာသာ ဒါမွမဟုတ္ ငရဲေလာက္နီးပါး ေျမေလးမွာ ေနထိုင္ ေနၾကရသူေတြ အတြက္ လြတ္ေျမာက္ရာ ေျမ ...ဘယ္ေနရာမွာ ရွိေနပါလိမ္ ့မလည္း လို ့ အေျဖမသိတဲ ့ ေမးခြန္းေလး ထုတ္ၾကည့္ရင္း
ဆရာ စိုင္းခမ္းလိတ္ရဲ ့သီခ်င္းေလးေတြ အသက္ဝင္လာမဲ့ အခ်ိန္ေလးကို မေရ ရာ စြာနဲ့ ေစာင့္ေမွ်ာ္ေနရတယ္ ။
ခင္မင္လွ်က္
ကိကီ ။
အမေရ ဒီသီခ်င္းေတြကုိ ငယ္ငယ္ကတည္းက ရင္းႏွီးခဲ့တာ။ ေပ်ာက္ဆုံးေနေသာ နိဗာန္ဘုံကုိ အေဒၚေတြက ဂစ္တာတီးရင္ အၿမဲထည့္ဆုိတယ္။ ငယ္ခ်စ္ဦးသီခ်င္းကုိ သူ႔အေရွ႕မွာ မဆုိရလုိ႔ တားျမစ္တတ္တဲ့ အမႀကီးတေယာက္လည္း ရွိတယ္။ ေမာင့္လျပည့္၀န္းကုိ မန္းေလး ရထားႀကီးေပၚမွာ တုိးတုိးေလး ညည္းရတာ လြမ္းသလုိလုိ။ သခင့္ဆီ အေျပးျပန္လာမည္ကုိ ခံစားခ်က္နဲ႔ ဆုိၾကတဲ့ အမေတြ အကုိႀကီးေတြနဲ႔လည္း တူတူႀကီးျပင္းခဲ့ရေသးတာ။ တခါေလ ေနရာတုိင္းမွာကုိ ကုိယ့္ဘာသာ ညည္းေနတယ္။
ReplyDeleteပျခဳပ္ဆိုင္ ဆိုတာ ဘာလဲ အမ..
ReplyDeleteအရက္ဆိုင္လား
သီခ်င္းတပုဒ္ လွလွပပ အဓိပၸါယ္ရွိရွိ ေရးဖို႔ ခဲယဥ္းသလို စာတပုဒ္ ေကာင္းေကာင္းမြန္မြန္ ျဖစ္လာဖို႔လည္း အေတာ္ခက္ခဲတာပါပဲ။
ReplyDeleteရုပ္ရွင္ တကား ေအာင္ၿမင္တဲ့ခါ မင္းသားမင္းသမီးက နာမည္ႀကီးသြားတယ္။ အဲ့ဒီကားကို ရုိက္တဲ့ ဒါရုိက္တာတို ့ဇာတ္ညြန္းေရးတဲ့သူေတြႀက ေတာ့ လူေတြရဲ ့စိတ္၀င္စားမွဳခံရတာ အသိမွတ္ၿပဳခံရတာ ရွားတယ္။
ReplyDeleteဒီလိုပဲ သီခ်င္းေတြ နာမည္ႀကီးေအာင္ၿမင္တဲ့ခါ အဆိုေတာ္ကိုသာ ၀ိုင္းအံုေၿမွာက္စားတတ္ႀကေပမဲ့ သီခ်င္းေရးတဲ့သူေတြ တီးခတ္တဲ့သူေတြကေတာ့ ေမ့ေလ်ာ့ခံထားႀကရတာ မ်ားတယ္ေလ။
ဆရာခမ္းလိတ္ကေတာ့ ရွားရွားပါးပါး ေမ့ေလ်ာ့မခံရတဲ့ သီခ်င္းေရးဆရာပါ။ ဒါကလည္း သီခ်င္းေတြမွာေတြ ့ရ ခံစားရတဲ့ သူရဲ ့ေစတနာ ေမတၱာ ခံစားမွဳေတြ ေႀကာင့္ ၿဖစ္မယ္။
သဘာ၀ရဲ ့ရင္ေသြးငယ္လို သီခ်င္းဟာလည္း တကယ့္ကိုပဲ ၿမန္မာလူငယ္ေတြရဲ ့ရင္ကို ထိမွန္ေစတဲ့ သီခ်င္းကို။
မအယ္
ခ်ိဳသင္းေရ
ReplyDeleteဒီေနရာမွာေတာ့ ျငင္းခုံဖြယ္ရာမ႐ွိ၊ ရင္ခုန္သံျခင္း တထပ္ထဲ က်တယ္ေျပာေျပာ ရင္ဘတ္ျခင္း ပလပ္တပ္ထားတယ္ေျပာေျပာ၊ ထပ္တူထပ္မွ်ပါဘဲ။ ဆရာစိုင္းခမ္းလိတ္ရဲ့ ေစတနာေတြ ျပန္ေျပာင္းသတိရ မိေအာင္ ျပန္ေျပာျပတဲ့အတြက္ ေက်းဇူးအထူးပါ။ KM
အေပၚပိုင္း သုံး ေလး ပိုဒ္ေလာက္ပဲဖတ္ရေသးတယ္။ အေမ့ဆီဖုန္းလွမ္းဆက္ၿပီး သီခ်င္းစာအုပ္ေလးထြက္ေနၿပီဆိုတဲ့ အေၾကာင္းေျပာေတာ့ အေမက သိၿပီးေနၿပီတဲ့... အေမ့အၾကိဳက္ဆံုး သီခ်င္းေရးဆရာနဲ႕ အဆိုေတာ္ဆိုရင္ေတာ့ စိုင္းခမ္းလိတ္နဲ စိုင္းထီးစိုင္ပါပဲ။
ReplyDeleteဒီေရာက္ေတာ့ myanamar mp3 album ကေန စိုင္းထီးဆိုင္ သီးခ်င္းေတြခ်ည္းပဲ ကူးၿပီး ဒီဗီဒီနဲ႕ burn ေပးလိုက္ေသးလိုက္တာ... အေမ့မွာ ၀မ္းသာလြန္းလို႕ ေရႊရတဲ့ အတုိင္းျဖစ္ေနတာ သတိရမိတယ္။ အပိုတခ်ပ္ပါ ထပ္ကူးထားပါတဲ့ ... ဒီတခ်ပ္ပ်က္သြားရင္ နားေထာင္လို႕ မရေတာ့မွစိုးလို႕တဲ့...
ခ်ိဳသင္းေရ
ReplyDeleteက်ေနာ္တို ့နိုင္ငံႀကီး စစ္မျဖစ္ရာေျမ ျဖစ္လာမယ့္ ေန ့တေန ့၊ ကမၻာတည္မယ့္ ေမတၱာေတြ လႊမ္းျခဳံထားတဲ႔ ေျမ ျဖစ္လာမယ့္ေန ့တေန ့၊ မိသားစုတိုင္း သီခ်င္းေတြ လြတ္လပ္ေပ်ာ္႐ႊင္စြာ ေခါင္းျခင္းဆိုင္ၿပီး သီဆိုခြင့္ရမယ့္ ေန ့တေန ့ကို က်ေနာ္တို ့အားလံုး ျမင္ခ်င္ေတြ ့ခ်င္ပါတယ္။ ဒီေန ့သစ္ကို ဘယ္သူေတြက ေဆာင္ယူလာမွာလဲ၊ ဖန္တီးေပးႏိုင္မွာလဲ။ ဆရာခမ္းလိတ္ရဲ့ "ေန ့သစ္" သီခ်င္းေလး နားေထာင္ၿပီးေတာ့ လြမ္းမိပါတယ္။ KM
ဆယ္ႏွစ္နီးပါးေစာင့္ခဲ့ရၿပီးမွ...
ReplyDeleteဒီအခ်ိန္မွာ သနားခ်စ္အျဖစ္... ႏွစ္သိမ့္ဆုေလးေလာက္ေတာ့...
ရသည္ျဖစ္ေစ... မရသည္ျဖစ္ေစ...
ေတာင္႔တ ခ်င္ပါတယ္...။
စိုငး္ခမ္းလိတ္.သီခ်င္းေတြ ၿကိုက္တယ္။ နြံဲ႕တင္ေနရာကေန ရင္ခဳန္ခဲ႕မိေသးဘူးတယ။္
ReplyDeleteငယ္ငယ္က.............
ReplyDeleteကေလးတို႕ဘဝမွာ...
ေပ်ာ္ပါးဖို႕အရမ္း... လြယ္ပါတယ္...
ကိုယ္ရတာနဲ႕ ... တင္းတိမ္ ေရာင့္ရဲ... ဟဲအယ္...
စားခ်ိန္မွာ ဝင္စားမယ္....
အိမ္ခ်ိန္မွာ ဝင္အိပ္မယ္.........
အပူအပင္ကင္းးးးးးးးးးးးတဲ့
ကေလးေလး ဘဝကို
တခါျပန္ျပီး ရခ်င္ေသးတယ္... အဲ့ဟယ္...
အျပစ္မရွိေသးတဲ့ ... ကေလးေလး ဘဝကို
တခါျပန္ျပီး ေရာက္ခ်င့္ေသ့းးးးတယ္....ဟယ္.....
အသက္ၾကီးလာတာနဲ႕အမွ်
ျဖဴေနတဲ့ ဆံပင္ေတြမည္းလာၾကသလိုပဲ...
စိတ္ဓာတ္ေတြကလဲ ညစ္ေထးလာၾကေလေတာ့...
ဟမ္. တုိ႕ ၆၀ ရွိတာ လူေတြ သိကုန္ပါေပါ႕။
ReplyDeleteP.Ti ေရ OK0122L စက္ဘီး frame နံပါတ္ဆိုတာ ထက္ ေသခ်ာျပန္စီၾကည့္ရင္ look ၁၂ ရက္ ၂ လ ျပည္ေထာင္စုေန႕ (ပင္လုံစာခ်ဳပ္) ကိုေျပာတာလို႕ ၾကားဘူးတယ္။ သီခ်င္းေခါင္းစဥ္က ေပ်ာက္ဆုံးသြားေသာ ဘီးကေလးပါ။ ပင္လုံစာခ်ဳပ္ကို ေပ်ာက္ဆုံးသြားေသာ ဘီးကေလးနဲ႕ ႏိႈင္းခဲ့တယ္လို႕ ၾကားဘူးပါတယ္
ReplyDeleteသီခ်င္းဆိုရတာၾကိဳက္ေတာ့
ReplyDeleteငယ္ငယ္တုန္းကဆို
ကိုယ္ၾကိဳက္တဲ့အဆိုေတာ္ေတြရဲ႕
သီခ်င္းစာအုပ္ေတြ ထြက္သမွ် ၀ယ္သိမ္းတာ
ကာရာအိုေခ မေပၚခင္ကဆို
ဒီတိုင္းေလးပဲ အိပ္ယာထဲမွာ ဟဲလိုက္
ေရခ်ိဳးခန္းမွာ ဟဲ လိုက္..း)
ေဟမာေန၀င္း၊ စိုင္းထီးဆိုင္၊ ေမဆိြ၊
အက္စ္ကဲနက္၊ တူးတူး၊ မင္းေအာင္
...
စိတ္ေပ်ာ္လို႕ ပဲ ျဖစ္ျဖစ္
စိတ္ညစ္လို႕ပဲ ျဖစ္ျဖစ္ ပါးစပ္ဖ်ားေပၚ
ေအာ္တိုေရာက္လာခဲ့တဲ့ သီခ်င္းေတြ က
သိပ္ေတာ့ မမ်ား လွပါဘူး
အဲဒီထဲမွာ သဘာ၀ရဲ႕ ရင္ေသြးငယ္
မိုးလုံးမွိဳင္း နဲ႕ ပ်ံသာ ပ်ံပါ ခြပ္ေဒါင္းနီ
သီခ်င္းေတြ က ထိပ္ဆုံး က
ဒီပို႕စ္ေလး ဖတ္ျပီး
ငယ္ဘ၀ တမ္းတမိေပါ့ ညီမ ေရ..
မမ ခ်ိဳသင္း ေျပာတာနဲ႕ စို္င္းထီးဆိုင္ ကိုလြမ္းသြားျပီ...ဟုတ္တယ္..ဆရာဦးစိုင္းခမ္းလိတ္က အရမ္းေတာ္ပါတယ္..။ သူ႕ သီခ်င္းေလးေတြ ဟာကိုယ္ပိုင္သံစဥ္ၾကီးေတြပါပဲ...ဒီေခတ္မွာေတာ့ မရွိသေလာက္ရွားသြားပါျပီ..။
ReplyDeleteအစ္မခ်ဳိသင္းေရ
ReplyDeleteဆရာစုိင္းခမ္းလိတ္သီခ်င္းေတြကုိ ၾကဳိက္ပါတယ္။ ေနာက္ပုိင္းကုိယ္ပုိင္သံစဥ္ေရးသူေတြ ဘာေၾကာင့္မီေအာင္မေရးႏုိင္ေတာ့တာလဲမသိ။ သူတို႔ ၃ ၄ ေခြဆုိရင္သံစဥ္ေတြထပ္ေနျပီ။
ဆရာစုိင္းတုိ႔ဆုိ သီခ်င္းေတြ ေထာင္ခ်ီမွာ ထပ္မေနဘူး။ အင္ထရုိနားေထာင္တာနဲ႔ သီခ်င္းကုိ သိသာတယ္။
ခင္မင္စြာျဖင့္
သီဟသစ္
မမခ်ိဳသင္းေရ....
ReplyDeleteမိသားစု ေအးေအးလူလူနဲ႔ သီခ်င္းေတြ အလွည့္က်ဆိုညည္းခဲ့တဲ့ ဘ၀ေလးက ခ်စ္စရာေကာင္းလိုက္တာ ေနာ္...။
ဘယ္အခ်ိန္ျပန္ေတြးေတြး..ၾကည္ႏူးစရာပါလား...
ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ပိုင္ဆိုင္ဖူးခဲ့တယ္ ဆိုတာနဲ႔တင္ ေက်နပ္ေနပ်ာ္ဖြယ္ရာပါ မမရယ္..။
ခ်စ္တဲ့
အိျႏၵာ
ဟုတ္ပအမရယ္။ စိုင္းထီးဆိုင္ သီခ်င္းေတြဟာ ေတးေရးဆရာ စိုင္းခမ္းလိတ္ရဲ႕ ေတြးစရာပါတဲ့ အေရးအသားေတြ လွပတဲ့ ဖြဲ႔စည္းပံုေတြေၾကာင့္ ငယ္ငယ္ဂီတာတီးတတ္စကထဲက ၾကိဳက္ခဲ့တာ။
ReplyDeleteတစ္ေခတ္မွာ တစ္ေယာက္ထြန္းေတာက္သလိုမ်ိဳးေတြပါဘဲ။
ခ်ိဳသင္းတုိ႔ မိသားစုေလးက ေအးခ်မ္းလုိက္တာေနာ္..။
ReplyDeleteတုိ႔ေတြလည္း ဘီးနံပါတ္အိုေကသုညရယ္.ဘီးကေလးကိုစီးၿပီး အခ်စ္ကေလးကို တင္ၿပီး သီခ်င္းေလးေတြက ေဖေဖတုိ႔ ၾကိဳက္တဲ႔ သီခ်င္းေလးေတြေပါ႔... သိပ္သိပ္ခ်စ္ရတဲ႔ ႏြဲ႕တင္ရယ္ သီခ်င္းကေတာ႔ တုိ႔အတြက္ အေရးႀကီးတဲ႔ေနရာက ပါခဲ႔ေသးတယ္..အဟဲ...
ေျပာရင္းဆုိရင္ ထပ္လြမ္းသြားလုိ႔ သီခ်င္းေတြ ထပ္နားေထာင္လုိက္ဦးမယ္..။
ေမာင့္ အ၇ိုင္းပန္းက တကယ့္ အျဖစ္အပ်က္ ကိုေရးထားတာလို႕ ေျပာတယ္ဗ်။
ReplyDeleteက်ေနာ္လည္း ၾကားဖူးလုိ႕ပါ။
ေမာင္ေလး ရီနို
ဆရာစိုင္းခမ္းလိတ္ သီခ်င္းေတြကေတာ့ မၾကိဳက္တာ မရွိေလာက္ေအာင္ကိုပါ....ဒီေလာက္ေကာင္းတဲ့ သီခ်င္းေတြ အမ်ားၾကီး ထို္င္ေျပာရင္ တစ္ညနဲ႕လည္း ျပီးမွာမဟုတ္ပါဘူး...။အခုထိ သူ႕သီခ်င္းေတြ အရူးအမူး နားေထာင္ေနဆဲ....။
ReplyDeleteI would like to argue to those who misunderstood about a song " The Wild Ones" which was used in a film "Par Pi Ma" produced by Major Tin Thann Oo. They asked Sai Kham Leik to allow them for using that song in their propagating film. One of my senior person had seen that letter from a composer. A composer was unable to deny due to many reasons. But SK Leik never compose any policy song for them and when (Mya Wa Ti)made an interview with him in 1996 and asked him that we haven't seen your songs assiting to country( Tain Kyo Pyi Pyu). SK Leik replied strongly," All my songs are benefitting to people and country". Moreover, a song,"Mg' a Yein Pann" was not composed by SK Leik but his sibling Late Sai Kham Thi. I would like to share you all SK Leik's poem.
ReplyDeleteWe speak in the dark,
We whisper during the night;
For all this and after tomorrow,
To laugh in the open light.
Sai Kham Leik
21.6.1969
Unfortunately, we haven't got the opportunities to listen and access many of his songs which are still waiting in the dark; such as,
ReplyDeleteBeyond the Darkness,
The Most Beautiful Period of Salween
Passing by, Without Resting
A Story of Sai Hto Nao
Release Tai Literature
Be Patriotic Forever
The Land I Dream Of and so on.
I hope we could listen his everlasting songs in the open light one day.
" If you believe more tomorrow than today,
Then you can come to where a hope is the thing."
From " The Wild Ones"
Sai Kham Leik
ဆရာစိုင္းခမ္းလိတ္တို႔ ကိုေနဝင္းတို႔ ဂီတအစပိုင္း ကာလ တပိုင္းတစ ကို ေမာင္သစ္မင္း ရဲ႕ ေတးၿမံဳငွက္ ဆိုတဲ့ ဝတၳဳမွာ ဖတ္ႏိုင္ပါတယ္။ အဲဒီစာအုပ္က ေနာက္ပိုင္း ျပန္ထုတ္ျဖစ္လားေတာ့ မသိ၊ မထုတ္ျဖစ္ရင္ေတာ့ ေတာ္ေတာ္ေလး ရွားေနေလာက္ၿပီ။
ReplyDeleteစိုင္းထီးဆိုင္ကေန ပါရမီရွင္ဆိုၿပီးထြက္တာ ဆရာစိုင္းခမ္းလိတ္ေရးတာေတြ မဟုတ္ေတာ့ အရသာ ေပါ့သြားတယ္။ အစ္မေျပာ ၂ေယာက္ေပါင္းမွ နတ္ဖက္တဲ့ အတြဲျဖစ္မယ္။
ReplyDeleteဒါနဲ႔ နိစၥဓူ၀ လို႔ ေပါင္းမယ္ထင္တယ္။
သင္တုန္းကေတာ့ သင္လိုက္ရတဲ့ပညာေတြ
ReplyDeleteကမၻာေျမကို အုပ္စိုးဖို႕ ဘယ္ေလာက္က်ေန
ကိုယ္ဘြဲ႕ရေတာ့ ရွာထားခဲ့တဲ့ ဒီအတတ္ေတြ
အသံုးဝင္ေပမယ့္ ဘယ္သူမွ မသံုးေပ
အေတာင္အလက္ ျပည့္ျပီးကာမွ ေကာင္းကင္လိုင္စင္ မရလို႕
မပ်ံႏိုင္တဲ့ ငွက္ကေလးလို
တို႕မ်ားရဲ႕ ဘဝဟာေလ တကယ့္လူမွန္ ေနရာမရွိတဲ့
ေခတ္လူငယ္ ေျခက်ေတြ
ကြ်န္ေတာ္ အဲဒီ သီခ်င္းကို အၾကိဳက္ဆံုးပဲ။ ဆင္ဆာျငိလို႕ ထြက္ခြင့္မရလိုက္ဘူး ၾကားတယ္။ ေနာက္မွ မြန္းေအာင္ ျပန္ဆိုတာ ၾကားဖူးလိုက္တယ္။
အစ္မေရ...
ReplyDeleteဘုိထီးကိုလည္းအရမ္းၾကိဳက္တယ္။
စိုင္းခမ္းလိတ္ကိုလည္းအရမ္းၾကိဳက္တယ္
ဂႏၱ၀င္တြင္ရစ္မယ့္ သီခ်င္းေရးဆရာကို ျပပါဆိုရင္ သူ႔ပဲ ျပစရာရွိတာပါ။ သူ႔သီခ်င္းေတြ နားေထာင္တဲ့အခါတိုင္း ႏူးညံ့ၿပီး ဆြတ္ပ်ံ႕တဲ့ အေတြးေလးေတြ ကြန္႔ျမဴးခဲ့ရတာခ်ည္းပဲ။ အႀကိဳက္တူပါတယ္..
ReplyDeleteခင္မင္လ်က္
မိုးေမာင္
ပလက္ေဖာင္းမင္းသားကို အႀကိဳက္ဆံုး။
ReplyDelete"မ်က္ရည္ က်ၿပီး လိုက္ေခၚသူရယ္ မရွိ
ေသလိုက ေသႏိုင္၏ ရွင္လိုက ရွင္ႏိုင္၏"
" လူဆိုတာက ေတာ္ရံုနဲ႔ ေသခဲ .. ၾကာလာေတာ့လဲ ခံႏိုင္ရည္နဲ႔ ၀" ဆိုတဲ့ စာသားေလးေတြ ..။
ခ်ိဳသင္းေရ....
ReplyDelete“ထာ၀ရျငိမ္းခ်မ္းမွဳ ရွာကာ ေပ်ာ္ရႊင္ေန” လို႔ ဆိုခဲ႔တဲ႔ ကိုထီး ေရာ..ထာ၀ရျငိမ္းခ်မ္းမွဳ ကိုေတြ႕သြားရဲ႕လားမသိဘူး...။
http://www.youtube.com/watch?v=cFxGZxQFujA&
ReplyDelete