ကိုထိန္လင္းဆိုတာက ပန္းခ်ီဆရာ၊ အေသြးထဲ အသားထဲကကို ပန္းခ်ီဆြဲခ်င္စိတ္ ျပင္းျပေနသူ။ သူ႔ကို စစ္အစိုးရက မတရားဖမ္းဆီး ေထာင္ခ်စဥ္က ေထာင္ထဲက သူ႔အခ်ိန္ေတြကို အက်ဥ္းသားေတြရဲ႔ ေထာင္အ၀တ္အစားေတြေပၚမွာ ပန္းခ်ီေတြ ခိုးဆြဲၿပီး အခ်ိန္ေတြကို အဓိပၸါယ္ရွိရွိ ကုန္လြန္ေစခဲ႔သူပါ။ အက်ဥ္းသားေတြရဲ႔ အဝတ္ေတြကို ပိတ္ကား လုပ္လို႔ အျပင္ကို သူ႔ပန္းခ်ီကားေပါင္း ၃၀၀ ေက်ာ္ ထုတ္ႏိုင္ခဲ႔သူဆိုတာ သိဖူး ၾကားဖူး ၾကမွာပါပဲ။
Vicky ကေတာ႔ ျမန္မာျပည္ဆိုင္ရာ အဂၤလန္ သံအမတ္ႀကီးေဟာင္းပါ။ သူက ျမန္မာစာ၊ ျမန္မာ႔ယဥ္ေက်းမွဳကို ႏွစ္သက္ေလ႔လာတဲ႔သူဆိုေတာ႔ ျမန္မာလို ေရေရလည္လည္ လုံးေစ႔ပတ္ေစ႔ ေျပာတတ္သူပဲ။ ၁၉၉၀ ေက်ာ္ႏွစ္ေတြတုန္းက Vicky က ကိုယ္႔၀တၳဳတိုေလး တပုဒ္ကို “Ink over ripped out ေငြမင္သုတ္တယ္ ဆုတ္ျဖဲတယ္”ဆိုတဲ႔ စာအုပ္မွာ အဂၤလိပ္လို ဘာသာျပန္ဖူးပါတယ္။ သူနဲ႔ မေတြ႔ျဖစ္တာ ဆယ္ႏွစ္ေက်ာ္ခဲ႔ၿပီ။ အခုျပန္ေတြ႔ေတာ႔လဲ အရင္လို ေခ်ာတုန္းပဲ။
သူတို႔ LA ကို အလည္အပတ္လာၾကေတာ႔ ကိုယ္တို႔အိမ္မွာ ဆုံၾကတယ္။ ကိုဇာဂနာ မိသားစုရယ္၊ LA Organizers အဖြဲ႔က မိတ္ေဆြ တခ်ိဳ႔ရယ္၊ LA မွာ ထုတ္တဲ႔ မႏၱေလး ေဂဇက္က မိတ္ေဆြေတြရယ္ အားလုံး ဆုံၿပီး စကားေျပာၾကတာပါပဲ။ တေန႔လုံး စားလဲစား၊ ေျပာလဲ ေျပာနဲ႔ ညေနေစာင္းလို႔ ေစာင္းမွန္းေတာင္ မသိေအာင္ပဲ။
ေရွးေဟာင္းေႏွာင္းျဖစ္ေတြ ေျပာၾကတာ မ်ားတယ္။ ေက်ာင္းတက္တုန္းက အေၾကာင္းေတြလဲ ပါရဲ႔၊ ကိုယ္တို႔ ခင္ရတဲ႔ သူငယ္ခ်င္းေတြ အေၾကာင္း။ တခ်ိဳ႔ ဆုံးပါး၊ တခ်ိဳ႔ လမ္းခုလတ္မွာ ကိုယ္႔အခ်င္းခ်င္း ေနာက္ေက်ာဓားနဲ႔ထိုးခံရတာေတြ၊ ေတာရိပ္ ေတာင္ရိပ္ ခိုခဲ႔ရတာေတြ၊ ေထာင္ထဲမွာ လ်ိွဳ႔လွ်ိဳ႔၀ွက္၀ွက္ ရတဲ႔ေဆးနဲ႔ ရသလို ပန္းခ်ီဆြဲခဲ႔ရပုံေတြ အစုံေပါ႔။
ေတာ္ေတာ္ေလးၾကာေတာ႔ ပန္းခ်ီဆရာက အိမ္ျပင္ထြက္ၿပီး အျပင္မွာ ပစ္ထားတဲ႔ သုံးထပ္သားျပား တျပားကို ယူလာတယ္။ အိမ္ရွင္ကို္ ပန္းခ်ီဆြဲေပးမလို႔ တဲ႔။ ကိုယ္႔မွာ ေက်းဇူးတင္ ၀မ္းသာလိုက္တာ။ အိမ္မွာ ရွိေနတဲ႔ ၾကတ္ထားတဲ႔ ပန္းခ်ီေဘာင္တခု ယူၿပီး ဒီေပၚမွာ ဆြဲပါ ဆိုေတာ႔ မဆြဲခ်င္ဘူး တဲ႔။
ဒါနဲ႔ ပင္နီနဲ႔ ပုဆိုးေလး ၀တ္ထားတဲ႔ ႏိုင္ငံေရးအက်ဥ္းသားေဟာင္း ပန္းခ်ီဆရာဟာ ၾကမ္းျပင္ေပၚမွာ အ၀တ္ေလးခင္းၿပီး ရွိတဲ႔ေဆးေလးနဲ႔ ပန္းခ်ီ စ ဆြဲပါတယ္။ သူပန္းခ်ီဆြဲေနတာ ကဗ်ာတပုဒ္လိုပဲ။ ကိုယ္တို႔လဲ ေဘးနားမွာ အံ႔ၾသၿပီး ေငးၾကည္႔ေနမိတယ္။
သူဆြဲတာက ကိုယ္တို႔ ဘယ္ေတာ႔မွ ေမ႔ေပ်ာက္လို႔ မရတဲ႔ ျမသီလာ။ ဘြဲ႔ႏွင္းသဘင္ခမ္းမ နဲ႔ သစ္ပုတ္ပင္နဲ႔။ ကံေကာ္ပင္ေတြမွာ ကံ႔ေကာ္ပန္း၀ါ၀ါေလးေတြေတာင္ ေ၀ေနသလားလို႔ ထင္မိတယ္။ ျငိမ္းျငိမ္းခ်မ္းခ်မ္း အင္းလ်ားကန္က လိွဳင္းၾကက္ခြပ္ေလးေတြက ေျပးလို႔။ ေတာင္ငူေဆာင္ကင္တင္းမွာ အေဖတို႔နဲ႔အတူ လက္ဖက္ရည္ေသာက္ စာေပ ေဆြးေႏြး ၾကတာေတြကို သတိရမိလို႔ အဲဒီ inspiration နဲ႔ ဒီပန္းခ်ီကို ဆြဲတာ တဲ႔။
ဘာျဖစ္လို႔ သူမ်ားလႊင္႔ပစ္ထားတဲ႔ သုံးထပ္သားျပားကို လမ္းေဘးက ေကာက္ၿပီး ဆြဲရတာလဲ လို႔ ေမးေတာ႔ ကိုယ္တို႔ဘ၀ေတြကိုလဲ အာဏာရွင္ေတြက အသုံးမက် ျဖစ္သြားေအာင္၊ စုတ္ျပတ္ နင္းေျခ ကန္ေက်ာက္ပစ္လုိက္တာ တဲ႔။ အမိွဳက္လိုပဲ တဲ႔။ ဒါေပမဲ႔ အဲဒီအမိွဳက္ကပဲ အခုလို ပန္းခ်ီဆြဲလိုက္တဲ႔အခါ ေလာကအတြက္ အသုံးက်စရာ တခုခု ျဖစ္သြားတယ္ တဲ႔။ ဒါေၾကာင္႔မို႔ recycle လို အခက္အခဲ၊ မတရား ဖိႏွိပ္မွဳ ဘယ္လိုရွိရွိ၊ ဖ်က္ဆီးတိုင္း မပ်က္စီးဘဲ ျပန္ရွင္သန္ေနတဲ႔ ဘ၀ေတြကို ကိုယ္စားျပဳတာပါ တဲ႔ေလ။
ကိုဇာဂနာ႔ အမ်ိဳးသမီး မလြင္မာအတြက္လဲ ပန္းခ်ီတကား ဆြဲေပးေသးတယ္။ ေနာက္ထပ္ သြားေကာက္လာတဲ႔ သုံးထပ္သားျပား တခုနဲ႔ပါပဲ။ ဒီတခါ အမအတြက္ ဆြဲေပးတာက အျငိမ္႔ ပန္းခ်ီကားေလးပါ။ မင္းသမီးေလးက က လို႔။ ေဘးမွာ လူရႊင္ေတာ္ေတြနဲ႔။ လူရႊင္ေတာ္ရဲ႔ ပုဆိုးကြက္ အတုံးႀကီးႀကီးေတြက ပန္းခ်ီကားကို ပိုျမိဳင္ေအာင္ လုပ္ထားတယ္။
ဒါေပမဲ႔ လူရႊင္ေတာ္ တေယာက္ကေတာ႔ ေဘာင္ကေလးထဲမွာ ထိုင္ေနတယ္။ အဲဒီ လူရႊင္ေတာ္က ကတုံးေလးနဲ႔။ အဲဒီေဘာင္ေလးကို ေသာ႔ခတ္ထားေသးတယ္။ အထဲမွာ ေနေနရေပမဲ႔ သူ႔လက္ကေလးက ခ်ိဳးၿပီး ကေနေသးသလိုလုိ။ အျပင္မွာ ကေနတဲ႔ မင္းသမီးကလဲ အကမပ်က္၊ ပန္းပန္လ်က္။
ကိုထိန္က ပန္းခ်ီဆြဲရင္း ေဘးနားမွာ ငုတ္တုတ္ေလး ထိုင္ၿပီး ေငးေနၾကတဲ႔ မလြင္မာနဲ႔ ကိုယ္တို႔ကို ေရးလိုက္ ေျပာလိုက္ လုပ္ေနတာပါ။ ကိုယ္လဲ ပန္းခ်ီကားထဲက ေဘာင္ေလးထဲ ေရာက္ေနတဲ႔ လူရႊင္ေတာ္ ကတုံးမင္းသားေလးကို ၾကည္႔ရင္း သူ႔ေဆးေလးေတြ ျပန္႔သြားသလို ၀ါးကုန္တယ္။ သူလဲ တမင္တကာ စြန္႔ပစ္ခံထားရတဲ႔ ပစၥည္းေလးပဲ။ ဒါေပမဲ႔ ဒီ recycle က ကိုယ္တို႔အားလုံးအဖို႔မွာေတာ႔ တန္ဖိုး မျဖတ္ႏိုင္ပါဘူး။
ညမိုးခ်ဳပ္ေတာ႔ ဧည္႔သည္ေတြ ျပန္ၾကၿပီ။
သူတို႔ေတြ ျပန္ေပမဲ႔ ဘယ္သူေတြ နင္းေျခေျခ မပ်က္စီးသြားဘဲ ၾကံဳလာသမွ် ေလာကဓံကို ၾကံ႔ၾကံ႔ခံၿပီး ေလာကကို ေကာင္းက်ိဳးတစုံတရာ ျပဳႏိုင္ဆဲျဖစ္တဲ႔ recycle လူေတြအေၾကာင္း တသီတတန္းႀကီး ေတြးေနမိတာ။
ဒီအခ်ိန္အခါေလးကို အမွတ္တရအေနနဲ႔ လိုအပ္တဲ႔ တခ်ိန္ခ်ိန္မွာ ျပန္သတိရႏိုင္ေအာင္ ကိုယ္႔မွတ္တမ္းေလးမွာ ေရးျခစ္လိုက္ပါတယ္။
မိုးခ်ိဳသင္း